(n. 15 septembrie 1973, Baia Mare). Eseistă, etnolog, critic literar. Licențiată în Șimba și literatura română. Etnologie la Universitatea de Nord, Baia Mare. Doctor în filologie, Şcoala Doctorală Universitatea de Nord, Baia Mare, 2009; Diplomă master, Etnologie şi antropologie socială, 2006,Universitatea de Nord, Baia Mare.
Premiul pentru Debut al Revistei "Nord Literar", 2009
Volume: Itinerarium in Cucania, Editura Tipo Moldova, Iaşi, 2015; Fascinaţia enogastronomică în literatura română, Editura Tipo Moldova, Iaşi, 2010; Elemente mitico-magice în proza lui Ion Agârbiceanu, Editura Risoprint, Cluj-Napoca, 2008; Experientia docet. Abordarea outdoor a lecţiei de limba şi literatura română, Editura Risoprint, Cluj-Napoca, 2021.
Traduceri:Filippo M. Zerilli, Gomorra: o frumoasă lecţie de antropologie, înMemoria Ethnologica, anul XI, nr. 38-39, ianuarie-iunie 2011,
Colaborări cu studii și eseuri la: Bibliotheca Septentrionalis, Nord Literar, Poesis, Tribuna Învăţământuluietc.
***
„Metodică şi bine documentată, punând la contribuţie o largă reţea informativă în direcţia comparativismului literar, autoarea vădeşte o bună cunoaştere a problemei şi o cursivitate a expunerii de tip ştiinţific, pe care o gestionează cu sobrietate şi lipsă de digresiuni inutile. Capitolele sunt bine dozate şi gândite, în aşa fel încât să acopere întreaga arie de problematică a discuţiei, însuşindu-şi cele mai bune cuceriri ale bibliografiei în chestiune, cu un desăvârşit stil al citării şi al selecţiei citatului revelator. […] Mai mult, ea ne oferă în Anexă o salutară antologie de texte, punct de plecare pentru orice viitoare investigaţie de anvergură, dublată de o impresionantă listă bibliografică, ce acoperă cât mai bine toate zonele şi cazurile de manifestare poetică, deschizând cu generozitate un drum sigur cercetărilor de nişă.” (Mircea Popa, Itinerarium in Cucania, în Nord Literar, anul XV, nr. 3 (166), martie 2017, p.4)
„[…] Fascinaţia enogastronomică în literatura română este prima cercetare unde talentul îşi dă mâna cu inventivitatea critică iar istoria literară solidă se îmbină armonios cu eseul dezinvolt şi briliant. […] Cartea se menţine între cadrele unui demers coerent, adecvat, fără extravaganţe; nu e o nouă critică, ci o critică solidă, aplicată, cu priză la text. Nouă este perspectiva, după cum nouă este – cel puţin în România – tema abordată. Ceea ce nu e deloc puţin.” (Alexandru Călinescu, O carte excepţională, în Ziarul de Iaşi, 8 octombrie 2010)