Apasă aici pentru a revenii la pagina anterioară


011_Adriana_Teodorescu



Adriana Teodorescu, Carnavalul în opera literară caragialiană, Casa Cărţii de Ştiinţă, 2009. Scrisă cu dezinvoltura tinerească a unui spirit fără inhibiţii, cartea Carnavalul în opera literară caragialiană sau despre posibilităţile peştilor de a zbura, semnată de Adriana Teodorescu, se defineşte prin relevarea unor componente de maxim interes, existente în textul marelui scriitor. Este o reală satisfacţie să se observe că în „imensul carnaval” imaginat de lumea caragialiană se operează cu deschideri critice pe cât de actuale, pe atât de pertinente. Acuitatea exegezei este semnul unui talent critic incontestabil. Cartea se înscrie ca o seducătoare promisiune pe cale să confirme o certitudine. (V. Fanache)


Marele premiu pentru creaţie literară şi premiul revistei Discobolul, Festivalul internaţional Lucian Blaga 2007, ediţia XXVII. Marele premiu la Festivalul naţional de literatură “Vasile Lucaciu”, Cicârlău, 27-28 noiembrie, 2010; Marele premiu Tradem la Concursul naţional de poezie Traian Demetrescu, Craiova, 23-24 octombrie, 2010; Premiul Editurii Alfa (Iaşi) şi al Revistei Verso la Concursul naţional de poezie şi interpretare critică a operei eminesciene Porni Luceafărul… 2010




Adriana Teodorescu se apropie de tematismul existenţial al lui Maurice Blanchot – pe care-l şi citează – îi plac concreteţurile, e atrasă de materialitatea literaturii, scriind cu o efervescenţă imaginativă preluată parcă din Jean-Pierre Richard, cu o deschidere spre poezie care-i trădează şi preocupările în respectiva direcţie. (Ştefan Borbély, Două debuturi clujene, în Contemporanul, nr.12, 2009)



Adriana Teodorescu propune un demers mai apropiat de critical fiction decât de interpretările tradiţionale. Arsenalul bibliografic dovedeşte că autoarea realizează cu adevărat muncă de creaţie. Opera caragialiană este indiscutabil „trăită”. Lucrarea nu abandonează rigoarea ştiinţifică, dar o plasează pe un eşafodaj complex şi personalizat. Privirea este din interiorul textului – un veritabil „înot” prin „carnea” acestuia. Tonul este, prin urmare, departe de a fi impersonal dar, fapt remarcabil, textul are numai de câştigat dintr-o asemenea abordare. (Alexandru Ciocan, în Discobolul, nr. apr-mai-iunie

2010)





http://adrianateodorescu.wordpress.com/


adriana.teodorescu@gmail.com







Categoria : Biblioteca
Data adăugării : 2011-01-06




Apasă aici pentru a adauga produsul în coşul dumneavoastră de cumpărături


Recomandă unui prieten

749 afișări